TB TEMA: “Kaip mes organizuojame save.” Ką nusako skirtingi ženklai?

TB TEMA: “Kaip mes organizuojame save.” Ką nusako skirtingi ženklai?
2023 Gegužės 24d. Ikimokyklinis ugdymas

Senovės lietuvių patarlė teigia, kad rankos – darbininkės. Tai ta mūsų kūno dalis, kuria mes bendraujame su kitais – gestikuliuodami, mojuodami, sveikindamiesi, apkabindami, glostydami. Rankomis taip pat sukuriami unikalūs vaizdai bei pasakiškos istorijos, taikant meno rūšį – rankų šešėlių teatrą. Vaikams tai be galo naudinga, tad, “Šešėlių teatro” edukacijos metu, vaikai mokėsi kruopštumo, nuoseklumo, kalbėti dialogais, skaičiuoti, bendrauti. Vaikai improvizavo, lavino vaizduotę, mokėsi sutelkti dėmesį bei suvokti, kas yra šešėlis.

Vaikai sužinojo, kad aplink mus yra begalė įvairiausių ženklų, tereikia mokėti juos pastebėti. Jie susipažino su Velykų simboliais bei ženklais, išsiaiškino, kad tie, kas žino spalvų ir raštų simbolių reikšmes, margindami kiaušinius, tarsi rašo laiškus, palinkėjimus. Ikimokyklinukai kėlė klausimus, kaip tuos laiškus ir palinkėjimus perskaityti, ką reiškia įvairios kiaušinių bei jų raštų spalvos. Vaikai sužinojo, kad raudona spalva simbolizuoja gyvybę; žalia – augimą, sveikatą, ramybę; mėlyna – žydrą dangų, nešantį palaimą; geltona, rusva – jaukumą, šviesą, šilumą. Susipažino su saulutės ornamentu, simbolizuojančiu viltį; žvaigždutėmis, reiškiančiomis, kad laukams netrūks šviesos nei dieną, nei naktį; žalčiukais – pavasarį prabundančia gyvybe; apskritimu – amžinu gyvenimu. Sužinojus tokią paslaptį, vaikams buvo be galo įdomu kurti savuosius margučių „palinkėjimus“ šeimai, draugams.

Užbaigdami temą, ikimokyklinukai aplankė gaisrininkus. Svečiuodamiesi pas juos, sužinojo, kad suaugę žmonės stengiasi vaikus apsaugoti nuo pavojų, nelaimių, bėdų ir, kad, gelbėjant žmones nelaimėje, gelbėtojų funkcijos ir jų naudojama įvairi technika yra be galo svarbi ir reikalinga mūsų visuomenei. Vaikai išmoko suprasti simbolius, reiškiančius pavojų, atpažinti ir surasti pagalbos telefono numerius įvairiuose tekstuose, suvokė, kodėl reikia žinoti savo vardą, pavardę, namų adresą bei kodėl būtina kreiptis pagalbos į suaugusį. 
Grupėje vaikai ne tik kūrė simbolius ar stengėsi kopijuoti pagalbos telefono numerį, bet ir darė šviesoforą iš spalvoto popieriaus, piešė pavojingas situacijas, parengė piešinėlių parodą.

‹ Grįžti i tinklaraštį