TB tema ,,Kaip mes išreiškiame save“

Nagrinėdami TB temą ,,Kaip mes išreiškiame save“, pirmos klasės mokiniai tyrinėjo, kaip žmogus gali reikšti emocijas ir mintis muzikos pagalba, domėjosi savo ir kitų tautų muzikiniu - kultūriniu palikimu. Mokiniai tyrinėjo, kaip gali būti atliekama muzika, susipažino su muzikos instrumentų įvairove: stebėjo ir klausėsi, kaip skamba lietuvių liaudies instrumentai, kokias emocijas gali perteikti kanklių, skudučių, skrabalų, birbynės, lumzdelio atliekamos melodijos. Muzikos pamokose pirmokai susipažino ir su kitų šalių instrumentais, jų skambesiu bei grojimo ypatumais, aptarė, kaip skirtingų tembrų instrumentais atliekama muzika gali išreikšti įvairius jausmus ir nuotaikas. Pamokose aptarė muzikos kalbos elementus: melodiją, dinamiką, ritmą, tempą.
Pas pirmokus svečiavosi mokinio Mato močiutė A. Kontrimienė, kuri pravedė nuotaikingą užsiėmimą TB tema ,,Kaip mes galime interpretuoti kitų žmonių mintis, jausmus ir emocijas muzikos pagalba“. Vaikai klausėsi V. A. Mocarto „Turkų maršo“, improvizuodami spalvotomis kortelėmis, perteikė skirtingas muzikos nuotaikas. Tokia veikla skatino mokinių kūrybiškumą, saviraišką, lavino vaikų muzikinį skonį ir vaizduotę.
Temos nagrinėjimą užbaigė projektinis darbas ,,Gaminame muzikos instrumentą“. Vaikai domėjosi iš Lotynų Amerikos, Australijos, Ispanijos kilusiais instrumentais: gitara, lietaus vamzdžiais, kastanjetėmis. Pirmokai insrumentų gamybai panaudojo įvairias antrines žaliavas: kartono atraižas, plastikinius butelių kamštelius, popieriaus ritinėlius ir kt.
Pasigaminti ir išradingai dekoruoti instrumentai džiugino spalvinagumu, išgaunamų garsų įvairove. Šiais instrumentais mokiniai žaismingai atliko ritminius pratimus, improvizacijas, pritarė dainuojamoms dainelėms. Tokie užsiėmimai praturtina vaikų žinias apie muziką, ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, empatiją bei gebėjimą suprasti kitų žmonių emocijas.